Era de așteptat ca lumea bizară a Crailor de Curtea-Veche să-l atragă pe sofisticatul om de teatru Alexandru Repan și să-i incite imaginația, în creionarea scenică a celor trei crai și a hagealâcurilor lor, descrise de marele amator de heraldică, care a fost Mateiu Caragiale.
Cu mulți ani în urmă, actorul TeatruluiNottara a făcut o selecție a paginilor semnificative din romanul scris de fiul natural al lui Ion Luca Caragiale, publicat în 1929 și premiat în același an de Societatea scriitorilor români.
Lumea crepusculară a acelui început de secol XX prinde viață în scenă, prin rostirea de neegalat a marelui actor român, care, ca regizor al propriului monolog, a simțit că sonoritățile catifelate ale violoncelului vor crea atmosfera de melancolie, necesară acestei montări și a invitat alături de el pe violoncelista Ella Bokor.
Reîntâlnirea cu acest spectacol este un prilej neașteptat pentru publicul bucureștean. Ultimii spectatori care s-au putut bucura de parfumul acestei evocări au fost românii din Canada. Și se întâmpla acum trei ani.